این روش درمان بواسیر امروزه بسیار متداول شده زیرا در مقایسه با سایر روش ها بسیار ساده تر کم هزینه تر و کم عارضه تر است و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد ( البته در مواردی که شخص بیمار بسیار حساس است و بیهوشی عمومی خواست بیمار است کار ساده تر می شود ) دوران نقاهت بعد از عمل کوتاه تر است .
یکی از روش های درمان بواسیر با لیزر دستگاه لیزر مادون قرمز است این دستگاه با فیبر لیزر رادیال شیرینکیج کار می کند یعنی در زیر مخاط می رود و توده هموروییدی را عروقش را از بین می برد و در نتیجه توده هموروئیدی محو می گردد. این روش در هموروئیدهای داخلی کاربرد دارد در صورتی که در هموروئید های خارجی و ترومبوزه که نیاز به جراحی دارند لیزر های دی اگسید کربن کاربرد دارد


طی یک بررسی که در خارج از کشور انجام شده است درمان بواسیربا لیزر و رابر باند مقایسه شده است. علیرغم هزینه ی بالا تر لیزر نتایج بعد از عمل به نفع ان بوده و نتیجه ی بهتری گزارش شده است که شامل کاهش درد بعد از عمل ،بهبود علایم و بهبود کیفیت زندگی بعد از عمل است
امروزه انواع مختلفی از لیزر در درمان بواسیراستفاده می شود. از جمله لیزر های کم توان ؛مادون قرمز؛لیزر دی اکسید کربن

لیزر درمانی هموروئید (بواسیر )
در مراحل اولیه همورویید وقتی همورویید خیلی بزرگ نشده و دچار عارضه نیست می توان از لیزر درمانی کمک گرفت.این نوع لیزرها یک وسیله ی مخصوص دارد که وارد مقعد شده و به جهات مختلف تابانده می شود و باعث کاهش علایم هموروئید می شود. لیزر موجب می شود هم درد آن کمتر شده و هم اندازه ی آن کوچک تر شود. از این نوع لیزر نمی توان در درمان هموروئیدهای خیلی بزرگ و دچار عارضه سود برد.
در نظر داشته باشید روش لیزر درمانی همورویید با جراحی همورویید توسط لیزر متفاوت است.
اشعه مادون قرمز
از این اشعه به دو صورت می توان در درمان هموروئید استفاده کرد

۱-در یک روش پروب لیزر روی هموروئید داخلی گذاشته می شود. اشعه مادون قرمز تابانده شده و جای تابش سفید رنگ می شود،این طول موج توسط هموگلوبین جذب بالایی دارد و باعث انعقاد عروق داخل هموروئید می شود. پاکه هموروئید پس از چند روز کوچک شده و از بین می رود. این روش نیاز به بیهوشی و حتی بی حسی ندارد و فقط برای همورویید داخلی کاربرد دارد

۲- در این روش از فیبر دیود استفاده می شود؛ به این صورت که فیبر حامل اشعه وارد پاکه هموروئید شده اشعه تابانده میشود عروق داخل همورویید لخته شده و پاکه هموروئید از بین می رود. هزینه این نوع لیزرها بالا می باشد.

لیزر های پرتوان دی اکسید کربن co2
امروزه لیزر های پر توان دی اکسید کربن CO2 بهترین و جدیدترین روش درمان انواع همورروئید است. با این نوع لیزر تمام انواع هموروئید را می توان درمان نمود. این لیزر پر توان بوده و با کمک این لیزر می توان پاکه هموروئید را بطور کامل برداشت. در واقع این لیزر کار چاقوی جراحی را انجام می دهد و این بیماری را بطور کامل درمان می کند.

چرا استفاده از لیزر دی اکسید کربن در درمان هموروئید به جراحی با تیغ جراحی ارجح است
لیزر در هنگام برش و برداشتن پاکه هموروئید انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد
لیزر، عروق کوچک بریده شده را در هنگام عمل ترمیم می کند و در نتیجه خون ریزی هنگام عمل کاهش می یابد.

این عمل بطور سرپایی و بدون بیهوشی قابل انجام است-

بیمار فقط شب اول استراحت می کند و نیاز به استراحت بیش تر ندارد.

بیمار بازگشت سریع تر به محیط کار و زندگی طبیعی خود دارد.

با این نوع لیزر می توان تمام انواع هموروئید و حتی شقاق و فیستول همزمان را درمان نمود.

لیزر محیط عمل را استریل کرده و باعث کاهش عفونت محل عمل می شود. قابل ذکر است به همین علت انتقال بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز به صفر می رسد.

لیزر هنگام عمل به بافت اطراف صدمه نمی زند و مانند کوتر باعث نکروز نمی شود به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته و به اسفنکتر مقعد آسیبی وارد نمی شود. این مزیت لیزر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد می شود.